پایان نامه های گروه زبان
دانشكده | گروه آموزشي | نام خانوادگي و نام | عنوان | استاد راهنما |
---|---|---|---|---|
ادبیات و علوم انسانی | زبان | نظری حمیرا | بررسی و تحلیل محتوای کتابهای زبان انگلیسی مقطع راهنمایی | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | دری گیو مرجان | تغییرات ساخت واژی، معنایی و نحوی در گویش گیوی، از فارسی میانه تا امروز | حسن امامی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | محمدپور الهه | مقولات دستوری در یادگیری واژگونی-نحوی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کودک و میزان تداخل زبان اول | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رحمانی زین العابدین | بررسی پارامتر هسته در گویش مازندرانی و تاثیر آن بر یادگیری زبان انگلیسی از منظر زبان شناسی مقابله ای | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | پیرزادخردونکلائی ناصر | توصیف مشخصه های تصریفی فعل در گویش مازندرانی (گونه ی بابلی) | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | نیکزادفر مونا | - | |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رحیمی سمانه | پیدایش ساختار مجهول در گفتار کودک فارسی زبان | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رحیم زاده لیلا | بررسی گروه فعلی در زبان ترکی بر اساس پارامتر هسته | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | زارعی چیتگر ملیحه | بررسی تاثیرپذیری آندره ژید از حافظ و خیام در خلق اثر مانده های زمینی، با تاکید بر واژگان و الگوهای فرهنگی | حسن امامی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ابراهیمی فهیمه | بررسی تطبیقی ترجمه های رمان بلندیهای یادگیر اثر امیلی برونته بر اساس نظریه تعادل ترجمه ای کت فورد - | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ناصری زهره سادات | بررسی ساخت واژه های خراسانی در تاریخ بیهقی | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | تنها مریم | موضوع بررسی رشد زبانی در کودکان فارسی زبان تا پایان دوره تک واژ | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | سعیدی مبارکه ایمان | نقش تکنولوژی آموزش زبان از طریق کامپیوتر بر فرایند یادگیری واژگان زبان انگلیسی | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | معصومی علیرضا | فرصتها و چالشهای یادگیری زبانهای خارجی به کمک دستگاههای الکترونیک قابل حمل | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | حسین زاده چهکندک محمود | بررسی فعل مجهول در زبان فارسی و راهکارهای آموزش آن به غیر فارسی زبانان | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | هاشمزاده نیلوفر | پایان نامه | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | فرهمنداقدم درنا | ساخت موضوعی و نحوه واگذاری حالت دستوری در جمله های خبری زبان ترکی آذری | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | برادران بزاز مرجان | بررسی نقش واژگانی شدن و دستوری شدن در تشکیل فعل مرکب فارسی | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | لایقیان جوان منصوره | بررسی تطبیقی سنتهای زبانشناسی غرب و اسلام ( از منظر نحو و معناشناسی) | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | حسینی سیده ناهید | تحلیل گفتمان آواهای کار در خراسان جنوبی بر پایه دیدگاه استعاره شناختی | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رئوفی فرد شیما | تحلیل نشانه شناسی ارتباط غیر کلامی از منظر علم هرمنوتیک | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رضایی مریم | تحلیل گفتمان فیلم « درباره الی ... » پیرامون نوع نگاه به زن در جامعه ایران از منظر گفتمان انتقادی | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | چهکندی مهسا | بررسی تأثیر جنسیت در زبان سیاسی سیاستمداران مرد و زن هم رده | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | تقوی گلیان محمد | مقایسه نظام های حالت دهی گویش کرمانجی با فارسی معاصر | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | سبزه مهدی | بررسی تطبیقی تغییرات آوایی گویش کردی ایلامی با زبان های اوستایی و فارسی میانه | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | بهروزی فر مریم | �شناسایی مولف متون کهن ادبی با توجه به ساختارهای نحوی موجود در متن (مطالعه موردی:تذکره الاولیاء عطار» | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ره انجام شهره | �بررسی منتخبی از اشعار دفتر اول "آیینه های ناگهان" قیصر امین پور بر مبنای نقد صورتگرا» | حسن امامی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | خسروی مریم | تحلیل محتوای کتابهای زبان انگلیسی مقطع راهنمایی بر پایه اهداف آموزش مهارت های نوشتاری و گفتاری | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | شیوا نوشین | مقایسه تسلط بر زبان انگلیسی و راهبردهای آموزشی در معلمان زبان انگلیسی باخودکارامدی تدریس بالا و پایین | سید محمد حسین قریشی ، احمد خامسان |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | کریمیمقدم آرانی اسماء | بررسی مشخصه های آکوستیکی واج های فارسی و شبیه سازی سیستم تشخیص واج و گوینده بر اساس ویژگی های آکوستیک | جلیل ا فاروقی ، جواد صدری |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | سمعیان افسانه | بررسی و نقد صورتگرا بر چند غزل از هوشنگ ابتهاج با تأکید بر برجسته سازی ادبی | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | عباسپور افسانه | �تحلیل گفتمان بازجویی مکتوب متهمان دادگاههای کیفری-بررسی موردی:پرونده های سرقت استان خراسان جنوبی» | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | خامسی فهیمه | ترجمه ماشینی گروه اسمی از انگلیسی به فارسی بر اساس روش ترکیبی | جلیل ا فاروقی ، جواد صدری |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | به نیا بهاره | �تحلیل عناصر طبیعی در اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی از منظر روانشناسی زبان» | حسن امامی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | مجیدی کوهبنانی علی اکبر | �بررسی ساخت جملات خبری زبان فارسی معیار بر پایه اصل نشانداری» | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | یعقوبی عزیز | بررسی شیوه های استفاده مدرسان زبان انگلیسی از ارتباط غیرکلامی | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ناصحی احسان | بررسی و توصیف دستوری-آوایی گویش آبیز | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رزقی فرزانه | بررسی جایگاه سازه های موضوعی و غیر موضوعی زبان فارسی در چارچوب دستور نقش و ارجاع | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ملک کیانی ریحانه | فرایند حرکت سازه های وابسته در جمله های خبری زبان فارسی و تأثیر آن بر ساخت اطلاعاتی جمله | علی علیزاده |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | حبیب نیا نسیم | بررسی هنجار گریزی در اشعار سیاوش کسرایی بر مبنای الگوی لیچر | علی علیزاده (انتقال) |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | بهلولی نیک فاطمه | تحلیل محتوای برنامه های کودک تلویزیون با رویکرد آسیب شناسی زبان | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | کردی خدیجه | تحلیل نشنانه شناختی زبانی و ادبی غزلیاتی از دیوان حافظ | سید محمد حسین قریشی ، ابراهیم محمدی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | حاجی ابادی نرجس | گویش بیرجندی: بقا یا زوال | سید محمد حسین قریشی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | خسروی زهره | بررسی استعاره شناختی لیکاف و جانسون در متون مطبوعاتی | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | نوشادی مریم | مقایسه نقش کیفیت دانش واژگانی زبان آموزان با کمیت آن جهت انتخاب واژه در نگارش | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | فرهمندپور مریم | تحلیل محتوای انتقادی تبلیغات برای کودکان در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران | جلیل ا فاروقی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | نجفی سعیده | بررسی دلایل نامگذاری مکان ها و مشاغل در شهر بیرجند | حسن امامی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | ضیائی بتول | مقایسه فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی توسط کودکان 3 تا 4 سال و 4 تا 6 سال | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | حسینی مرضیه | استفاده معلم از زبان مادری بر یادگیری گرامر و نگرش فراگیران نسبت به یادگیری گرامر زبان انگلیسی در دبیرستان های دوره اول شهرستان بیرجند | محسن مبارکی |
ادبیات و علوم انسانی | زبان | رخشانی زاده سمیه | بررسی فرایندهای واژه سازی در غزلیات صائب تبریزی ( دیوان نخست) | حسن امامی |
نمایش ۱ تا ۵۰ مورد از کل ۱۶۳ مورد.